Testa din hemsidas tillgänglighet

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hotell och restauranger behöver tillgängliga bokningssystem menyer och information online. Detta säkerställer att alla gäster kan få tillgång till information och tjänster innan de besöker etablissemanget.

UTMANING

Viktiga detaljer

Restauranger och hotell måste digitalt förmedla viktig information som menyer allergener tillgänglighet och rumsfaciliteter på ett sätt som är tillgängligt för alla.
Hotell & Restaurang

FÖRDELAR FÖR BRANCHEN

Hotell och restauranger behöver tillgängliga bokningssystem menyer och information online. Detta säkerställer att alla gäster kan få tillgång till information och tjänster innan de besöker etablissemanget.

Förbättrad gästupplevelse

När all information är tillgänglig online förbättras besöksupplevelsen redan innan gästen anländer.

Minskade missförstånd

Tydlig och tillgänglig information minimerar missförstånd och förbättrar gästnöjdheten.

Ökat förtroende

Tillgängliga digitala tjänster visar att verksamheten värdesätter alla gäster vilket bygger förtroende.

Konkurrensfördelar

Hotell och restauranger som erbjuder tillgänglig information skiljer sig positivt från konkurrenter och attraherar en bredare kundgrupp.

Förbättrad gästnöjdhet

Tillgänglighet har alltid varit viktigt för Scandic både i våra fysiska lokaler och digitalt. Med Selmas lösning har vi kunnat göra vårt löfte om tillgänglighet ännu starkare genom att säkerställa att vår digitala närvaro är lika välkomnande som våra hotell.
Dashboard mockup
Statistik från industrin

Verklig inkludering

Äkta gästfrihet handlar om att välkomna alla och det börjar med en tillgänglig digital närvaro.
12%
Se hur Scandic ökade sina direktbokningar
28%
Ökade direktbokningar
18%
Minskade telefonfrågor
Vad gäller för er industri?

Vanliga frågor

Nedan hittar du några av de mest vanliga frågorna vi fått kring digital tillgänglighet för er industri

Hur gör vi våra digitala menyer och matinformation tillgängliga för alla?
Hur gör vi våra digitala rumsbokningar tillgängliga? (motsv. bokningsprocess hotell)
Samma fråga i originalet, om fysisk tillgänglighet (ersätt gärna)
LAGKRAV

Hotell- och restaurangverksamheter omfattas av EU:s tillgänglighetsdirektiv särskilt för digitala bokningssystem och tjänster med krav på tillgänglighet för alla användare.

BLI TILLGÄNGLIG IDAG

Transport & Logistik Turism E-handel

Kom igång med Selmas digitala tillgänglighetslösning redan idag.
ARTIKLAR

Läs våra senaste artiklar

Hitta mer infomation kring digital tillgänglighet via vår blogg.

Comment la personnalisation de l'accessibilité affecte votre classement sur Google

L'accessibilité et le référencement ont beaucoup en commun : ils visent tous deux à créer une meilleure expérience utilisateur. Mais saviez-vous que la personnalisation de l'accessibilité peut également avoir une incidence positive sur votre classement sur Google ? Dans cet article de blog, nous verrons comment l'accessibilité et le référencement interagissent, et comment vous pouvez les utiliser pour améliorer la visibilité de votre site Web sur les moteurs de recherche.
Jonas Pettersson
October 15, 2024

Directive européenne 2025 sur l'accessibilité : qu'est-ce que cela signifie pour votre entreprise ?

En 2025, l'Acte européen sur l'accessibilité entrera en vigueur, apportant des changements majeurs aux entreprises proposant des services et des produits numériques au sein de l'Union. Mais qu'est-ce que cela signifie dans la pratique ? Nous examinons ici les exigences légales, celles qui sont concernées et comment vous pouvez vous y préparer.
L'équipe d'accessibilité
October 1, 2024
NOUS CONTACTER

Contactez-nous dès aujourd'hui !

Lorem ipsum dolor sit amet consequtetur adipiscing elite nulla adipiscing tincidunt interdum tellus du.

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Grazie

Merci de m'avoir contacté. Nous vous recontacterons bientôt.
Oups ! Une erreur s'est produite lors de l'envoi du formulaire.